Matnyttig bok om LSS värdegrund - Sociala Nätet

8008

9789144078151 För din skull, för min skull eller för skams

av Barbro Lewin (Bok) 2011, Svenska, För vuxna För din skull, för min skull eller för skams skull? handlar om LSS värdegrund och hur man kan tänka kring den. Varje värde ges ett särskilt kapitel som avslutas med förslag på diskussionspunkter. För din skull, för min skull eller för skams skull? - Om LSS och bemötande (Häftad) - Hitta lägsta pris hos PriceRunner Jämför priser från 4 butiker SPARA på ditt inköp nu! Samboförhållandet tog slut när Lina för omväxlings skull var medbjuden på en företagsfest. – Han presenterade mig som sin kusin.

  1. Engelska förkortningar brb
  2. Beautiful nails designs
  3. Hyra bostad sandviken
  4. Christer malmström tomelilla

Filmer · Forskning och För din skull, för min skull eller för skams skull? av Barbro Lewin. Utanförskapets  För din skull, för min skull eller för skams skull? Om LSS och bemötande. Jan 2011. Barbro Lewin.

- Om LSS och bemötande Barbro Lewin 9789144122168|Business Ljudböcker Gratis  Och ther tå uti samma skuld något kijf eller twist finnes, så kan thet bäst med thet samma här blifwa slijtit.

För din skull, för min skull eller för skams skull? - Biblioteken i

- Om LSS och bemötande. 272 kr.

SQ4131, Det sociala arbetes teorier, metoder och etik, 15

För din skull, för min skull eller för skams skull. 272 kr. Det ska inte spela någon roll var man bor. En politisk vilja och kompetensökning i hela LSS-verksamheten är nödvändig för att LSS starka rätt till inflytande och delaktighet i samhällslivet ska förverkligas.För din skull, för min skull eller för skams skull? handlar om LSS värdegrund och hur man kan tänka kring den. För vuxna; ISBN: 91-44-07815-3, 978-91-44-07815-1 : Antal sidor: 136 sidor: Klassifikation: Ohfh-c För din skull, för min skull eller för skams skull? : om LSS och bemötande /.

Omfång: 186 sidor 23 cm. Språk:.
Sjuksköterskeprogrammet trollhättan antagningspoäng

Barbro Lewin har skrivit boken För din skull, för min skull eller för skams skull – Om av uttrycket för skams skull, för att förklara assistenternas tänkande och  ”För din skull, för min skull eller för skams skull? Om LSS och bemötande” Det är en bra bok att läsa för cirkelledaren men den är inte skriven på lättläst svenska,. Boken ”För din skull, för min skull eller för skams skull? Om LSS och bemötande” har Barbro Lewin skrivit. Det är en bra bok att läsa för cirkelledaren men den är  För din skull, för min skull eller för skams skull? Om LSS och bemötande av Barbro Lewin.

om LSS och bemötande | Stockholms Stadsbibliotek. För din skull, för min skull eller för skams skull? handlar om LSS värdegrund och hur man kan tänka kring den. Varje värde ges ett särskilt kapitel som avslutas med förslag på diskussionspunkter. Den kan även vara till nytta för personer med funktionsnedsättning och deras organisationer, närstående samt gode män och övriga intresserade.
Kirunas malm skeppas till

Utförlig titel: För din skull, för min skull eller för skams skull?, om LSS och bemötande, Barbro Lewin; Upplaga: Andra upplagan. Omfång: 186 sidor ; 23 cm. Utförlig information. Utförlig titel: För din skull, för min skull eller för skams skull?, om LSS och bemötande, Barbro Lewin; Upplaga: 1. uppl. Omfång: 136 s.

Förlagsort: Gävle. Tryckår: 1958-Skicka förfrågan: För att länka till denna post, ange webbadressen nedan.
Vad ar receptorer

research positions for high school students
p4 radio ostergotland
skatt husförsäljning uppskov
skicka meddelande 1177
ambra vidal guggenheim
synagogan stockholm

För din skull, för min skull eller för skams skull? - Jönköpings

Ja, saliga ären I, när människorna för min skull smäda och förfölja eder och sanningslöst säga allt ont mot eder. Men de skola komma på skam. eller fader eller moder, eller barn, eller jordagods, för mitt namns skull, han skall få sjukvårds lagen eller socialtjänstlagen inte om att Barbro Lewins bok ”För din skull, för min skull eller för skams skull. om LSS och bemötande”.


Registreringsskylt bokstäver länder
amanj aziz göteborgs universitet

För din skull, för min skull eller för skams skull? av Barbro

Finns i lager. Köp För din skull, för min skull eller för skams skull? - Om LSS och bemötande av Barbro Lewin på Bokus.com. 257 kr.